Tuesday, March 17, 2009

Apa di sebalik anugerah Ambiga daripada Hilary Clinton?


Dipetik dari Lenggong Valley

Yang nyata, jika tiada perpaduan Melayu, tidak akan wujud perpaduan nasional walaupun kaum India dan kaum Cina bersatu.

Mereka merangkumi 40% daripada keseluruhan jumlah penduduk negara ini.

Kita tidak mungkin dapat menilai sesuatu yang baik sehinggalah kita kehilangannya...tetapi apa gunanya?

Hanya bangsa Melayu yang kuat dan bersatu akan dapat memastikan negara Malaysia yang stabil, dan seterusnya mewujudkan kesejahteraan untuk semua. Inilah satu-satunya hakikat yang nyata dan benar dalam politik Malaysia....tanpa ini segala keamanan dan kehidupan berharmoni yang dikecapi (walaupun ada yang menafikannya) akan menjadi sia-sia.

Apakah orang Melaayu dan UMNO menyedari hakikat ini? Kini tidak mahu lihat apa yang berlaku di Iraq dan di Fiji terjadi di Malaysia.

Dalam pada itu kita juga tidak boleh mengambil ringan segala usaha 'counter productive' oleh anasir-anasir asing untuk "melatih" dan "menghasut" beberapa kumpulan dalam masyarakat Malaysia supaya kononnya menerapkan demokrasi 'sebenar,' iaitu demokrasi yang berteraskan ideologi pasca-penjajahan Barat.

Dan kita juga berasa takjub kenapa dengan tiba-tiba bekas Presiden Bar Council diberi pengiktirafan oleh Hilary Clinton yang baru tiga bulan memegang jawatan Setiausaha Negera Amerika?

Apakah Elizabeth Wong atau Teresa Kok akan menyusul sebagai penerima anugerah lain oleh Amerika atau negara sekutunya di atas persepsi "keberanian" dalam usaha mereka untuk membebaskan kita?


 

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home